fredag 7 januari 2011

Titt-ut!

Tema fredag....lite klurig är jag allt denna gång tycker jag själv....

Kanske jag bör förklara mig...
Tänker på en pumpa och associerar till Askungen som ska gå på bal. Pumpan är själva överraskningen, lika oväntad som efterlängtad. Inte Halloweenpumpan alltså. Utan pumpan här står för drömmar och härliga överraskningar som man inte ens kunde ana skulle inträffa. Askungen får sin vackra klänning, charmar prinsen och överraskar hela kungariket. Pumpan bara låg där och vips blev det en underbar droska med kusk och lakejer.

Ganska oväntat att finna en pumpa på en stol ute i snön. Den tittade fram och tog med med storm.

/Lillianna

3 kommentarer:

  1. Ja, man kan verkligen undra varför det ligger en pumpa ute på en stol mitt i vintern???
    Men du fick en finfin bild i alla fall!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Nu fick du mig att le! precis så här är min tanke med tema fredag, att vi får tänka till!

    SvaraRadera
  3. Det var ju en originell tolkning av temat. Tur det fanns en pumpa till hands, kanske. :-)

    SvaraRadera