lördag 10 april 2010

Jag är verkligen ingen fågelfotograf...!

Jo om jag måste så är svanar den sort som tilltalar mig mest. De är ju tjusiga, vackra och egensinniga djur. Lite som katter kanske, fast inte alls så kärvänliga. Mina katter är mycket 'knäkattiga' och jag hade inte älskat dem som jag gör om de inte varit sånna!



Men tillbaka till fåglarna. Jag och barnen tog oss en Påsklovsutflykt till stadsparken. De med längtan efter klätterställningarna och utsikten om att få fika utomhus och jag med drömmar om fotografering.



Fåglar är fina, men jag är ingen bra fågelfotograf. Verkligen ingen bra fågelfotograf. Kom hem med 378 bilder, ganska många på barnen iofs men desto fler på fåglar som flyger, fåglar som står på sina ben, fåglar som simmar och fåglar som förvunnit ur fokus.Tur att jag har tumme med deleteknappen.



Men man måste ju testa...iallafall!

Jag ska nog hålla mig till blommor och stadsvyer...

Kramisar från Lillianna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar