söndag 27 december 2009

Mössens julafton...del 1

Jag som är uppvuxen i Stockholm passar alltid på att titta på NK's julskyltning när jag får chansen. Det är nostalgi för mig!

Förra året var det en knasig julskyltning som inte alls tilltalade oss. Varken jag eller barnen fick julstämning av krokodiler som krossar tallrikar.

I år var det bätttre.

Temat var djurens julafton och det som föll oss allra mest i hjärtat var förstås mössen.

Varför ska ni få veta i fortsättningsinlägget som kommer om ett tag...



Jag tycker att julskyltningen ska få oss i stämning, det ska gärna vara lite magiskt och spännande. Helst ska man förstås titta på den när det är mörkt, men man får ju ta det som det kommer när man är på resande fot. Det ska vara vitt och det ska vara vintrigt och juligt.

Den här lilla musen är ju bara för söt...med nattmössa och allt!



Det var inte helt enkelt att ta bilder genom en glasruta där många snoriga näsor stått tryckta, så skärpan blev inte helt perfekt. Jag fick oxå ganska mycket reflexer från passerande trafik + att det var mulet mörkt fast det var mitt på dagen.



Hon bor där i sin lilla hemtrevliga håla.



I år var det inga Barbie-dockor alls på barnens önskelistor, annars tror jag den här hade gått hem.



Den här lilla sötnosen fiskar. Se så glad han är! Undrar om det blir nåt napp?



Och mamma mus rör i gröten.

Passade ju så himla bra med mössen eftersom en av barnen sjungit på den där sången om mössen som pyntar och har en stövel som gran under hela december. Den ingick i deras avslutningsanförande och det var ju bara så sött att lyssna till alla pipiga små röster som sjöng om mössens göromål.



Det var lite från Mössens julafton hos NK.

Jag hoppas att alla hade en underbar jul, med nära och kära!!

Det hade vi!


Kramisar från Lillianna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar